onsdag 7 november 2012

Spaghetti med krämig ostsås

Lagade spaghetti med en god krämig ostsås med broccoli och bacon i till mig och pojkvännen häromdagen. Riktigt gott och väldigt enkelt och snabbt att tillaga!
Man måste ju inte ha i just broccoli och bacon heller, kan ju säga att broccolin inte var så uppskattad av min icke-grönsaksätande pojkvän... Men jag tycker att det blir en god blandning.

Ingredienser:
  • Spaghetti eller valfri pasta
  • Ost (vill du att såsen ska smaka mycket ost bör du satsa på en stark ost med mycket smak, jag gillar mild ost mest så brukar köra på gouda.)
  • Matlagningsgrädde
  • Broccoli
  • Bacon

Gör såhär:
  • Skär upp broccolin och koka den.
  • Koka spaghettin/pastan.
  • Stek upp baconet.
  • Värm upp grädden, ha inte för hög värme om du inte vill ha en vidbränd kastrull att gå loss med svinto i senare dock!
  • Lägg i osten. (Kan vara skivor eller rivet, spelar ingen roll)
  • Rör tills det är smällt. Ta så mycket ost du vill beronde på om du vill att såsen ska smaka mycket ost eller inte.
  • Krydda efter behag. Jag brukar bara använda mig av aromat eftersom att jag inte gillar peppar men det är ju helt efter smak.
  • Lägg i broccolin och baconet.
Såhär ser det ut på ett ungefär när det är klart. Tog bilden från google, såg så gott ut när jag lagat det att jag var tvungen att smaka lite och sen gick det bara utför. Kom på att jag skulle fotat det när där bara var lite rester kvar på tallriken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar